Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

onsdag 22. mars 2017

Vårvær rundt tjernet

Vakkert vårvær om dagen, og vi kvikner til av solen og varmen. Rådyrene er innom og leter etter mat hver dag, og vi serverer det vi har. I går kveld skulle jeg sette opp vinduet for å lufte, og hørte skritt nede mellom trærne ved tjernet. Jeg åpnet et vindu til, og tråkkingen fortsatte. Da hentet jeg lommelykt, og lyste rett på 2 rådyr som vandret der nede.
Rett etterpå hørte jeg reven skrike på andre siden av huset.
Isen på tjernene holder seg foreløpig bra, men overvannet tr oss vel snart, tenker jeg. Nå er det bare å glede seg til trekkfuglene dukker opp. Jeg skal finne fram stativ og superobjektiv, slik at jeg kan være klar for fotografering.














Kråketing på andre siden av tjernet.



Ingen kommentarer: